مار را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
  • کدخبر 412
  • 1399/04/16-12:51
  

توسعه همکاری های مشترک سازمان نظام مهندسی و پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

توسعه همکاری های مشترک سازمان نظام مهندسی و پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

نشست مشترک سازمان نظام مهندسی کشاورزی و پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی به منظور توسعه همکاری های مشترک فیمابین با حضور رییس سازمان مرکزی و هیأت همراه و مدیران پژوهشکده گیاهان دارویی در محل پژوهشکده برگزار گردید.

🔸رییس سازمان مرکزی در این نشست با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب در خصوص اهمیت دانش در توسعه کشور گفت: دانش آشکارترین وسیله عزت و اقتدار یک کشور می باشد و بر این اساس میزان پیشرفت و توسعه هر کشوری به میزان بهره گیری از این نهاده بستگی دارد.

🔸وی افزود: همانطور که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم اشاره کرده اند، بهره گیری از نیروهای جوان و تکیه بر دانش می تواند عامل پیشران و پشبرنده توسعه کشور به ویژه بخش کشاورزی باشد.

🔸به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنم، شاهرخ رمضان نژاد ضمن تأکید بر اهمیت تجهیز صاحبان دانش به آخرین یافته و فناوری ها، اظهار داشت: توسعه آموزش های مهارت محور، یکی از موضوعات مشترکی است که می تواند به هم افزایی در توسعه دانش فنی و مهارتی در حوزه گیاهان دارویی منجر شود.

🔸رییس سازمان مرکزی تصریح کرد: یکی از نهادسازی های انجام شده در سازمان نظام مهندسی، راه اندازی مراکز پژوهش های کاربردی غیردولتی با تکیه بر ظرفیت های مردمی است که پژوهشکده گیاهان دارویی می تواند هم در ارائه مشاوره های تخصصی و هم معرفی این مراکز با هدف توسعه آنها با سازمان همکاری داشته باشد، چرا که این موضوع رمز موفقیت و توسعه پژوهشکده می باشد.

🔸وی افزود: یکی دیگر از نهادسازی های انجام شده در سازمان، بر اساس حدود وظایف قانونی، ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در قالب کشاورزی دانش بنیان و کشاورزی قراردادی است که می تواند از فعالیت های نوظهور در بخش کشاورزی پشتیبانی نماید.

🔸رمضان نژاد ادامه داد: طرح تولید و اشتغال مردم بنیان که بر مبنای فعالیت های نوظهور و با تکیه بر ظرفیت های مردمی توسط سازمان در حال پیگیری بوده و مورد حمایت و پشتیبانی صندوق کارآفرینی امید نیز می باشد، یکی دیگر از زمینه های همکاری است که پژوهشکده می تواند طرح های مورد نظر خود را در قالب اشاره شده، ارائه نماید.

🔸رییس سازمان مرکزی گفت: سازمان نظام مهندسی پرچم دار کشاورزی تجاری بوده و از طریق راه اندازی و توسعه BDSها کسب و کار های نوین کشاورزی با محوریت مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی به عنوان تسهیلگران بخش کشاورزی به دنبال توسعه این نوع کشاورزی می باشد.

🔸گفتنی است در این نشست مدیران سازمان نظام مهندسی و پژوهشکده گیاهان دارویی دیدگاه های خود را در خصوص زمینه های توسعه همکاری های مشترک ارائه و مقرر گردید در جلسات کارشناسی موضوعات مورد نظر پیگیری شود.
شایان ذکر است در حاشیه نشست مشترک، رییس سازمان مرکزی و هیأت همراه از بخش های مختلف پژوهشکده گیاهان دارویی بازدید به عمل آوردند.