مار را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
  • کدخبر 369
  • 1399/03/01-07:41
  

سامانه پاسخگویی به استعلامات منابع طبیعی

سامانه پاسخگویی به استعلامات منابع طبیعی

✔️سامانه پاسخگویی به استعلامات منابع طبیعی (سامط) با هدف توسعه خدمات دولت الکترونیک ، تسریع در پاسخگویی، تکریم ارباب رجوع ،شفاف سازی خدمات و رعایت اعتدال در ارجاع کار در کرمانشاه راه‌اندازی شد.

🔸به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه ، این سامانه با حضور کولانی مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان،معینیان رئیس حوزه مدیریت و مشاور مدیر ، هوشمند رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر پیشخوان استان، روئین تن رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و مرادی مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان در فروردین ماه سال جاری ساماندهی و آغاز به کار کرد.
🔸روئین تن هدف ایجاد سامانه "سامط" را شفاف سازی خدمات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه ،کانون دفاتر پیشخوان و رعایت اعتدال در ارجاع کار دانست و افزود: این سامانه فرایند پاسخگویی به استعلامات وارده به اداره کل منابع طبیعی را تسهیل می‌کند و گامی اساسی برای اصلاح نظام اداری و مدیریت سبز، اشتغال زایی و برون سپاری خدمات بر می‌دارد.

🔸وی در ادامه خاطر نشان کرد : متقاضیان می‌توانند برای ثبت استعلامات مربوط به اراضی خود به دفاتر پیشخوان دولت در شهرستانها که سیستم برای آن‌ها فعال شده است مراجعه و اقدام به ثبت استعلام مربوطه کنند.

🔸رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه چرخه فرآیند مکاتبات و امور انجام شده با پیامک تلفن همراه (sms) به اطلاع متقاضیان خواهد رسید، تصریح نمود ؛ نیازی به مراجعه حضوری به ادارات منابع طبیعی شهرستان و سازمان نظام مهندسی نمیباشد.

🔸وی با اشاره به اینکه سالیانه در استان کرمانشاه حدودا 10000 استعلام پاسخ داده میشود؛ گفت : از الزامات پاسخگویی ، تهیه نقشه با مختصات جغرافیایی از طریق سامانه سامط میباشد که به صورت تخصصی از طریق دانش آموختگان رشته منابع طبیعی و آبخیزداری دارای صلاحیت عضو سازمان صورت میپذیرد.

🔸رمضان روئین تن در پایان با توضیح اینکه سامانه سامط در راستاي اجراي ماده 36 و 37 قانون مديريت خدمات كشوري در ارائه خدمات بصورت الكترونيكي به منظور كوتاه شدن زمان پاسخگويي به استعلام و اطلاع گام بگام متقاضي از وضعيت پيشرفت استعلام بدون نياز به مراجعه حضوري در جهت اجراي طرح تكريم ارباب رجوع توسط سازمان جنگلها مراتع و آبخيزداري كل كشور تدوین گردیده است ، افزود ؛ از بانیان این امر خدا پسندانه که بستر را برای اشتغال اعضای سازمان و رضایتمندی ارباب رجوع فراهم آورده است کمال تشکر و قدردانی را دارم.