مار را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
  • کدخبر 1242
  • 1403/01/18-18:40
  

استفاده از ظرفیت های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در کاهش تصدی گری های دولت در حوزه امور اراضی

در دیدار رییس سازمان مرکزی با رییس سازمان امور اراضی کشور تأکید شد: استفاده از ظرفیت های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در کاهش تصدی گری های دولت در حوزه امور اراضی

در دیدار رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با رییس سازمان امور اراضی کشور، بر استفاده از ظرفیت های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در کاهش تصدی گری های دولت در حوزه امور اراضی و اجرای تفاهم نامه همکاری مشترک فیمابین تأکید شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنم، رییس سازمان امور اراضی کشور در این دیدار، با تأکید بر واگذاری امور تصدی گری به بخش غیردولتی گفت: خوشبختانه فضای تعامل و همکاری خوبی بین دو سازمان ایجاد شده است و انتظار می رود با برنامه ریزی های مدون و مطلوب و همچنین بکارگیری کارشناسان سازمان نظام مهندسی بتوانیم اقدامات خوبی در حوزه واگذاری امور و بکارگیری مشارکت مردمی را شاهد باشیم و این آمادگی را داریم تا تمامی فعالیت هایی که قابلیت واگذاری را داشته باشد به سازمان نظام مهندسی واگذار کنیم.
دکتر رضا افلاطونی تصریح کرد: آموزش کارشناسان در حوزه زمین، تقویت نظارت بر امور واگذار شده و همچنین برخورد با تخلف های عامدانه از جمله موضوعاتی است که انتظار است سازمان نظام مهندسی در اجرای تفاهم نامه همکاری مشترک مورد توجه قرار دهد.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در این دیدار، ضمن تقدیر از اعتماد سازمان امور اراضی کشور گفت: در آستانه شروع دوره جدید، بنا داریم با استفاده از تمامی ظرفیت های کارشناسی سازمان، قدم های موثرتری را در اجرای تفاهم نامه همکاری مشترک برداریم.
مهندس حجت اله علیمحمدی تصریح کرد: یکی از اولویت های مهم این سازمان در حوزه زمین، جلوگیری از انحراف طرح ها می باشد که امیدواریم با همکاری ارکان سازمان و دستگاه های مرتبط، بتوانیم عملیاتی کنیم.
رییس سازمان مرکزی در این نشست ضمن اعلام آمادگی برای توسعه همکاری های مشترک، تصریح کرد: تمامی ظرفیت های سازمان نظام مهندسی کشاورزی برای اجرای بهتر طرح های و پروژه های مرتبط در اختیار سازمان امور اراضی می باشد.
دکتر رحمان وهاب زاده، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان امور اراضی نیز در این نشست مشترک، با تأکید بر اهمیت موضوع نظارت در اجرای تفاهم نامه همکاری مشترک، اظهار داشت: اگر امر نظارت در حوزه زمین تقویت نشود، با این وضعیت تغییر کاربری و خرد شدن اراضی، قطعا در سال های آینده بحران اساسی در تولید محصولات کشاورزی خواهیم داشت.